måndag, november 05, 2007



Jaha så var jag alltså Utmanad av Tryffel då ;-)

Jag det är alltså Findus.

1. Jag är den klokaste katten som finns på denna jord--en stor bastant herre i sina bästa år snart 16 år.

2 Jag är en RIKTIG råttjägare jag--inte sånna där löjliga vippor eller råtter på snöre
Här i Öringe är det jag som äger marken.

3. Jag Älskar att sova mellan husse & matte--fast Husse är mer lättlurad-det är kudden
som jag vill åt--vaknar dom inte när jag vill gå ut--så river jag ner alla böcker
eller hoppar på deras bröst--jag väger en del,så skönt kan det inte vara .

4. När jag var 3 år så försvann jag i 9 månader----Man ville väl se sej om i världen
så jag är en riktig Globetrotter kan man säga.

5.Jag bara Älskar när mina tjänare är ute i trädgården--då går jag runt och kollar vad dom
gör.
Grävs det i landen--rusar jag fram och kissar där--ja matte fixar allting till mej
Jag gillar att busa med Hambo han ser ut som min syrra gjorde men det kan jag ju inte
säga till en Karl heller--Kattungar ger jag inte mycket för--då är det Moster Tinka som
gäller.






Okey sen var det Adidas min dotter som utmande mej!

1. Det är jag som är URMODERN på det här stället
ja det är jag som bestämmer----Det är jag som är BASEN!

2.Min Matte går ut med mej i koppel---bara mej, jag ÄLSKAR det
Då vill jag helst gå runt utanför där dom andra står, för att riktigt visa
En Mallgroda är jag & retsticka varför inte?

3.Jag tycker inte om att bli badad-- Blir som ett vildjur då--har sån vacker päls som jag helst vill sköta själv Tack!!

4.Gillar när matte byter sand och tömmer lådorna--då måste jag bara gå
först----då behöver jag inte skvätta över---man har väl fina naglar :D

5. Chili är min Man-lägger mej gärna nära honom-för att han ska beundra &
tvätta mej---Älskar att retas med Miss Grace


Findus utmanar den där Mary

Tindra utmanar sin son Billy

Inga kommentarer: